Woning

Published on april 11th, 2017 | by Marlou

In 3 stappen snel en eenvoudig uw verhuizing regelen

Staat u op het punt om binnenkort te verhuizen naar een nieuwe woning? Bij een verhuizing komen tal van verschillende aspecten kijken, die op de juiste manier moeten worden afgewerkt om problemen op een later moment te voorkomen. Door de stress die een verhuizing doorgaans met zich meebrengt is het niet altijd even gemakkelijk om de verhuizing in een keer in goede banen te leiden. In dit artikel geven we drie belangrijke stappen om de verhuizing naar uw nieuwe woning soepel te laten verlopen.

 

Stap 1: regel het papierwerk voor uw verhuizing

Een verhuizing begint bij het in orde maken van het papierwerk voor de gehele verhuizing. Dit betekent dat de aan- en verkoopakte ondertekend moet zijn, dat de verzekeringen afgesloten moeten zijn, enzovoorts. Wanneer u de verzekering voor uw nieuwe woning niet direct zou regelen, zou dit betekenen dat de kosten bij een brand of inbraak in uw nieuwe woning niet vergoed worden. Dit wilt u natuurlijk voorkomen!

 

Stap 2: de inboedel inpakken en verhuizen

De tweede stap is het inpakken en verhuizen van uw inboedel. Een professioneel verhuisbedrijf uit Eindhoven raadt mensen aan om dit te laten doen door verhuizers. Een verhuisbedrijf heeft de juiste hulpmiddelen en ervaring om uw complete inboedel snel en heelhuids naar uw nieuwe woning te verhuizen. Zo heeft u hier zelf geen omkijken meer naar. Mocht u de verhuizing wel zelf regelen, dan is het aan te raden om een busje te huren.

 

Stap 3: uw oude woning bezemschoon opleveren

Tot slot is het belangrijk dat u uw oude woning bezemschoon oplevert aan de volgende bewoners van het pand. In de verkoopakte of het huurcontract van de woning kunt u de definitie van bezemschoon vinden. Vaak betekent bezemschoon dat het behang verwijderd moet worden, de lampen van de muren en het plafond moeten worden gehaald, de gordijnrails moet worden verwijderd, enzovoorts.

 


About the Author



Back to Top ↑